အစည်းအဝေးများအတွက် အင်္ဂလိပ်စာ
Online သင်တန်းများ၊ အစည်းအဝေးများအတွက် အင်္ဂလိပ်စာ
Covid-19 စဖြစ်ကတည်းက ကျွန်တော်တို့ရဲ့ အလုပ်လုပ်ဆောင်မှု၊ စာသင်ကြားမှု ကိစ္စအတော်များများဟာ in person လူချင်းတွေ့ဆုံကြတဲ့ ပုံစံ နည်းပါးလာပြီး on line ပေါ်ကို ရောက်လာခဲ့ကြတာ နှစ်နှစ်ကျော် သုံးနှစ်ထဲ ရောက်လာခဲ့ပါပြီ။ မိဘတွေက Work from Home၊ သားသမီးတွေက online learning လုပ်နေခဲ့ကြတာ ကြာပြီပေါ့။ Online class, online meeting, online seminar (webinar ) စတာတွေနဲ့ နေ့စဉ်နီးပါး ကျင်လည်နေကြရပါတယ်။ ဒီတစ်ခေါက် post မှာတော့ England မှ ဆရာများရဲ့ အသင်းအဖွဲ့တစ်ခုက ကျွန်တော့်ဆီကို ပုံမှန် email ပို့ပေးနေတဲ့ UK Online Teachers newsletter အမှတ်စဉ် ၂၀ မှာပါတဲ့ online meeting တွေမှာ အသုံးချရတဲ့ အင်္ဂလိပ်စကား အကြောင်းအရာလေးတွေဟာ အသုံးဝင်တာလေးတွေဖြစ်လို့ သင့်တော်အောင် တည်းဖြတ် ပြန်ဆို တင်ပြပေးလိုက်ပါတယ်။ Zoom, Skype, Microsoft Teams ကြိုက်တဲ့ platform ကိုသုံးပြီး အင်္ဂလိပ်လို အစည်းအဝေးပဲလုပ်လုပ်၊ စာပဲ သင်သင် ဒီလိုဝါကျလေးတွေ သိထားဖို့လိုပါတယ်။
အပိုင်း ၉ ပိုင်းခွဲပြီး လေ့လာရမှာဖြစ်တယ်။
1. Setting up a call
2. Introductions
3. Kicking off
4. Asking for clarification
5. Fixing IT problems
6. Chairing a meeting
7. Actively participating
8. Ending a call
9. Sample dialogues
စဖတ်ပါတော့နော်။
1. Setting Up
အစည်းအဝေးတက်ဖို့ ပြင်ဆင်ခြင်း
1. Could you please email me the link to the Zoom call?
Zoom အစည်းအဝေးတက်ဖို့ link လေး ကျွန်တော့်ထံကို email နဲ့ပို့ပေးပါလား။
2. Is there a password for the Teams call on Tuesday?
အင်္ဂါနေ့မှာMicrosoft Teams ပေါ်မှာလုပ်မယ့် အစည်းအဝေး/အတန်းအတွက် password ရှိပါသလား။
3. Attached is the link for the Skype call on Tuesday at 8am UK time, see you then.
အင်္ဂါနေ့ မနက် ၈နာရီ၊ UK စံတော်ချိန် Skype မှာဆုံကြဖို့ link ကို ဒီ email မှာ ပူးတွဲထည့်ပေးထားပါတယ်။
4. Should you not be able to attend the meeting, please decline the invitation and I’ll try to reschedule.
သင် အစည်းအဝေးကို မတက်ရောက်နိုင်ပါက ဖိတ်ကြားချက်ကို ငြင်းလိုက်ပါ၊ နောက်တစ်ကြိမ် ပြန်ချိန်းပါ့မယ်။
5. Thanks for the invite, I’m looking forward to the webinar tomorrow.
ဖိတ်တဲ့အတွက် ကျေးဇူးပါ၊ မနက်ဖြန် online မှာကျင်းပမယ့် seminar ကို တက်ရောက်ဖို့ မျှော်လင့်စောင့်စားနေပါတယ်။
မှတ်ရန်
The use of inversions (where we put the subject before the verb) are used in formal English and are a great way of making yourself sound proficient in English. Not only do they sound very professional but they are also a nice way to emphasise a statement.
• Should you see Angela, please pass on my regards.
• Never have I seen such poor financial results.
• Not only is there a company gym but also a sauna.
• Seldom have I heard such a good presentation.
2. Introductions
မိတ်ဆက်ခြင်း
1. Hello, my name’s Eliza and I’m a junior copywriter for MMU.
ဟဲလို၊ ကျွန်မနာမည်က Eliza ပါ၊ MMU ရဲ့ အငယ်တန်း ကြော်ငြာရေးသူ ဖြစ်ပါတယ်။
2. Hi everyone, I’m Jennifer and I’m a salesrep at Nike.
အားလုံးကို နှုတ်ခွန်းဆက်ပါတယ်၊ ကျွန်မက Jennifer ပါ၊ Nike ရဲ့ အရောင်းကိုယ်စားလှယ်တစ်ယောက်ပါ။
3. Hi guys, my name’s Julio and I’m a financial consultant for a global firm. I joined this webinar to improve my business English.
အားလုံးကို နှုတ်ခွန်းဆက်ပါတယ်၊ ကျွန်တော့်နာမည် Julio ပါ။ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုရဲ့ ငွေကြေးအကြံပေးအရာရှိပါ။ ကျွန်တော့်ရဲ့ လုပ်ငန်းသုံးအင်္ဂလိပ်စကား ပိုကောင်းလာစေဖို့ ဒီ online ဆွေးနွေးပွဲကို လာတက်တာပါ။
4. Good afternoon, my name’s Sanjay and I am going to be hosting today’s meeting.
ကောင်းသော နေ့လယ်ခင်းပါ၊ ကျွန်တော်ကတော့ Sanjay ပါ၊ ဒီနေ့အစည်းအဝေးကို ဦးဆောင်ကျင်းပပေးသွားမယ့်သူပါ။
3. Kicking Off
စတင်ခြင်း
1. As we are still missing a few people, how about we start with a quick summary of the week?
လူအချို့ ရောက်မလာကြသေးလို့ (သူတို့ကို စောင့်ရင်း) ဒီရက်သတ္တပတ်အတွင်း လုပ်ဆောင်ခဲ့ကြတာလေးတွေကို အတိုချုပ်ပြန်တင်ပြကြစို့လား။
2. Let me begin with a brief breakdown of the meeting…
ဒီအစည်းအဝေးမှာ ဘာတွေဆွေးနွေးကြမယ် (breakdown = ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာချက်) ဆိုတာကို နည်းနည်းပြောပြမယ်။
3. The agenda for the meeting is as follows…
ဒီနေ့ အစည်းအဝေး အစီအစဉ်ကတော့ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်တယ်။
4. Paul is going to start us off with a reminder of the yearly targets.
Paul က စတင်ပြီး နှစ်စဥ် ရည်မှန်းချက်များကို တို့အားလုံးမှတ်မိအောင် ပြန်ပြောပြလိမ့်မယ်။
5. As a warm-up, we have a team building activity.
သွေးပူလေ့ကျင့်ခန်းအနေနဲ့ အသင်းတည်ဆောက်ပုံ လုပ်ဆောင်မှုလေး ကစားကြမယ်။
6. Let’s kick off with a quick introduction by each participant.
တက်ရောက်လာကြသူများ မိမိကိုယ်မိမိ မိတ်ဆက်ပေးခြင်းနဲ့ စလိုက်ကြစို့။
4. Asking for clarification
ပြန်ရှင်းပြရန်ပြောခြင်း
1. Could you say that in layman’s terms (not jargon)?
(ပညာရပ်ဆိုင်ရာ အသုံးအနှုန်း မဟုတ်ဘဲ) ရိုးရိုးလူပြိန်းနားလည်အောင် ပြောပြပေးပါလား။
2. Could you speak more slowly, please?
ပိုပြီး ဖြည်းဖြည်းပြောပေးပါလား။
3. Could you say that again, please?
တစ်ခေါက်လောက် ထပ်ပြောပါ။
4. Just to clarify, are you saying that…?
ရှင်းရှင်းလင်းလင်းဖြစ်အောင်လို့ပါ၊ သင်ပြောတာက ....... ဟုတ်ပါသလား။
5. Sorry, I didn’t catch that. Could you go over it once more, please?
ကျွန်တော် မကြားလိုက်ဘူး။ နောက်တစ်ခေါက် ထပ်ပြောပြပါ။
6. Did everyone get that?
(ကျွန်တော်ပြောတာကို) အားလုံး ကြားကြ/နားလည်ကြရဲ့လား။
7. Did I make myself clear?
ကျွန်တော်ပြောတာ ရှင်းရဲ့လား။
8. Are we all good on this point?
ဒီအချက်ကို အားလုံး ရှင်းတယ်နော်/နားလည်တယ်နော်။
5. Resolving Technical Issues
"IT ပြဿနာများကို ဖြေရှင်းခြင်း"
1. I’m sorry I think we missed something, the video was stuck/frozen for a minute or two. Could you repeat what you said?
ကျွန်တော်တို့ တစ်ခုခု လွတ်သွားတယ်ထင်တယ်၊ video က (screen ပေါ်မှာပြောနေတဲ့ သင့်ရဲ့ပုံက) မိနစ်အနည်းငယ် ရပ်တန့်နေလို့။ နောက်တစ်ခေါက်လောက် ပြန်ပြောပြပါ။
2. As I was saying before the video froze…
Video မရပ်တန့်သွားခင်လေးမှာ ကျွန်တော်ပြောနေတာက ......
3. Barry, I’m having trouble hearing you, have you unmuted?
Barry ရေ၊ ငါ မင်းကို မကြားရဘူး၊ မင်း မိုက်ကရိုဖုန်းကို ဖွင့်ထားရဲ့လား။
4. There seems to be a lot of background noise, Sanjay, could you repeat that?
မင်းရဲ့ နောက်ခံအသံတွေက အတော်ဆူညံနေတယ် Sanjay ရေ၊ ပြန်ပြောပါဦး။
5. As we’re experiencing a poor internet connection today, could everyone turn off their cameras so that we can hear each other better?
ဒီနေ့ အင်တာနက်လိုင်းမကောင်းလို့ အားလုံး ကင်မရာတွေ ပိတ်ပေးထားပါ၊ ဒါမှ တစ်ယောက်ကို တစ်ယောက် သေသေချာချာ ကြားရမှာ။
6. Did you raise your hand, Sarah, or is that historical?
Sarah မင်း တစ်ခုခုပြောချင်လို့ လက်မြှောက်ပြလိုက်သလား၊ အရင်က မြှောက်ထားခဲ့တဲ့ ပုံရိပ်ကျန်နေတာလား။
7. Please turn your mic on!
မင်းရဲ့ မိုက်ကရိုဖုန်းကို ဖွင့်ပါ။
8. I’m going to share my screen with you…can you all see my screen now?
ငါ့ရဲ့ computer screen ကို မင်းတို့ကိုပြမယ်၊ အခု အားလုံး screen ကို မြင်ရလား။
9. Sorry about that, I got kicked out, but I’m back now.
တောင်းပန်ပါတယ်၊ လိုင်းမကောင်းလို့ ကျွန်တော် အစည်းအဝေး/အတန်း အပြင်ကို ပို့ခံလိုက်ရတယ်၊ အခု ပြန် join နိုင်ပါပြီ။
10. Could you scroll down to show everyone the graphs please, Mike?
Mike ရေ၊ Computer screen အောက်နားကိုဆင်းသွားပြီး ဇယားတွေကို အားလုံးမြင်နိုင်အောင်ပြပေးပါ။
11. Please forgive the background noise!
အနောက်ကအသံတွေ ဆူနေလို့ တောင်းပန်ပါတယ်။
မှတ်ရန်
As I was saying is a useful discourse marker to return to a point from earlier on, especially if you find you are interrupted when speaking or have a technical issue. E.g. As I was saying before the video cut out, I have been researching the effects of solar energy on society.
6. Chairing or hosting a meeting
အစည်းအဝေးကို ဦးဆောင်ကျင်းပခြင်း
1. As chair of today’s meeting, I’d like to introduce myself…
ဒီနေ့အစည်းအဝေးရဲ့ သဘာပတိအနေနဲ့ ကျွန်တော် ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် မိတ်ဆက်ပေးပါရစေ။
2. I’d like to record this session so it is accessible to members who couldn’t participate today. Is that okay with everyone?
ဒီနေ့တွေ့ကြတာကို အသံဖမ်းထားချင်ပါတယ်၊ ဒါမှ ဒီနေ့မလာနိုင်ကြသူတွေ ပြန်ကြည့်လို့ရမှာ။ အားလုံး သဘောတူပါရဲ့လား။ (recording လုပ်မှာကို လက်ခံရဲ့လား)
3. If you have any questions, please select the ‘raised hand’ button.
မေးစရာရှိရင် လက်မြှောက်ပြတဲ့ ခလုတ်လေးကိုနှိပ်ပါ။
4. Thank you for your contribution, Mike, I particularly enjoyed your thoughts on the project.
မင်းရဲ့ ပါဝင် အကြံပြုဆွေးနွေးခြင်းအတွက် ကျေးဇူးတင်တယ် Mike၊ အထူးသဖြင့် စီမံကိန်းနဲ့ပတ်သက်တဲ့ မင်းရဲ့ စိတ်ကူးတွေကို ငါ သိပ်သဘောကျတယ်။
5. Moving on to our next item on the agenda, Finance…
နောက်ထပ်ဆွေးနွေးရမယ့် အကြောင်းအရာတစ်ခုကို ဆက်လိုက်ကြစို့၊ ဘဏ္ဍာရေးပါ......
6. Do you have anything to add to that, Mr. Wong?
ထပ်ဖြည့်ပြောချင်တာရှိသေးလား Mr.Wong ။
7. Could I ask you to voice your opinions in the chat box, please?
သင်တို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်တွေကို chat box မှာ ရေးပြီးပြောပြကြပါ။
8. That’s a great idea/question. Hold that thought and I’ll get back to it in just a moment.
ဒါဟာ အတော်ကောင်းတဲ့ စိတ်ကူး/မေးခွန်းပဲ။ ခဏလေးစောင့်ပေးပါ၊ ခဏနေရင် ကျွန်တော် အဲဒါနဲ့ပတ်သက်လို့ ပြန်ပြောပါ့မယ်။
9. I’m going to give you all a fifteen-minute tea break. Let’s reconvene at 11.15. Don’t forget to turn your cameras off and mute!
၁၅ မိနစ် နားကြမယ်၊ ၁၁:၁၅ မှာ ပြန်စကြမယ်။ ကင်မရာပိတ်ဖို့၊ မိုက်ကရိုဖုန်း ပိတ်ထားဖို့ မမေ့ကြပါနဲ့။
7. Actively participating in a Zoom call
Zoom meeting တွင် တက်ကြွစွာ ပါဝင်ဆင်နွှဲခြင်း
1. Sorry to interrupt but may I ask a quick question?
ကြားဖြတ်ပြောရတာ တောင်းပန်ပါတယ်၊ မေးခွန်းလေးတစ်ခု အမြန်မေးချင်လို့ပါ။
2. I’m afraid I can’t see/hear you.
သင့်ကို မမြင်ရ/မကြားရဘူး။
3. Could I ask a quick question related to … before we move on?
နောက်တစ်ခုကို ဆက်မသွားခင် .....ဒါနဲ့ပတ်သက်လို့ မေးခွန်းလေးတစ်ခု မေးချင်ပါတယ်။
4. I have nothing further to add to that at the moment.
ခုလောလောဆယ် အဲဒါကို ထပ်ဖြည့်ပြောစရာ မရှိပါဘူး
5. Bear with me for a moment while I find the correct file.
ကျွန်တော် file အမှန်ကို ရှာလိုက်ပါဦးမယ်၊ ခဏ သည်းခံကြပါ။
6. I need to mute for a second.
ကျွန်တော် မိုက်ကရိုဖုန်း ခဏပိတ်ထားပါရစေ။
7. Sorry that raised hand is historical.
အဲဒီ မြှောက်ထားတဲ့လက်က အရင်ကတည်းက (ပြန်ဖြုတ်ဖို့ မေ့သွားလို့ မပျောက်သွားဘဲ ကျန်နေခဲ့တာ)။
မှတ်ရန်
(online class တွေမှာ ပြောလေ့ရှိတဲ့ historical hand "အတိတ်က လက်" ဆိုတာကို ရှင်းပြထားပါတယ်။)
The raised hand on Microsoft Teams signals a wish to talk. It’s easy to forget to deselect the hand when you’ve finished talking. In this case, we refer to it as a ‘historical hand’.
E.g. Simon would you like to add something or is that hand historical?
8. How to end a conference call
အစည်းအဝေး အဆုံးသတ်ခြင်း
1. Just to recap…
နိဂုံးအနေနဲ့ ပြန်ကောက်ပြောရရင်.....
2. We’re running out of time so let’s wrap up and close the call.
အချိန်နည်းနေပြီဖြစ်လို့ ဒီမှာပဲ လက်စသတ်ပြီး အစည်းအဝေးကို ရပ်နားကြပါစို့။
3. Thank you for joining today, I hope you all have a good week!
ဒီနေ့ တက်ရောက်လာကြတဲ့အတွက် ကျေးဇူးပါ၊ အားလုံးပဲ ရက်သတ္တပတ်လုံး အဆင်ပြေကြပါစေ။
4. We got a lot done today. Thank you all for your time and patience.
ဒီနေ့ တော်တော်လေး အလုပ်တွေပြီးတယ်။ အားလုံးရဲ့ အချိန်နဲ့ စိတ်ရှည်ပေးကြတာအတွက် ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။
5. I just want to say thanks everyone for an informative meeting!
ဗဟုသုတရတဲ့ အစည်းအဝေးအတွက် အားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ကြောင်း ပြောပါရစေ။
6. Thank you very much, I really learned a lot today.
ကျေးဇူး အများကြီးတင်ပါတယ်၊ ကျွန်တော် ဒီနေ့ ပညာတော်တော်ရလိုက်တယ်။
7. I wish you all a great weekend. See you all next week!
စနေ တနင်္ဂနွေ အနားယူနိုင်ကြပါစေ။ ရှေ့အပတ်မှာ အားလုံးပြန်ဆုံကြမယ်။
8. Enjoy the rest of your day, goodbye!
ဒီနေ့ အချိန်ရသလောက်လေး နားလိုက်ကြပါ။ နှုတ်ဆက်ပါတယ်။
9. Conference call sample conversations
နမူနာ စကားပြောများ
A. Informal Meeting: Kicking off a Zoom call
Steven: Hello everyone, glad to see some familiar faces here today.
As we are still missing a few people, how about we start with a quick recap of last week? Would anyone like to remind us what was discussed at our previous meeting? I can see Roberto has a hand raised.
Roberto, I can see you’re talking, but can’t hear you. Have you unmuted?
Roberto: Sorry about that! Last week we looked at company performance and possible areas for improvement.
Steven: That’s correct, thanks Roberto. As a warm-up I’m going to post a few questions in the chat box. I’d like you all to reply as quickly as possible.
I can see Maria has her hand raised?
Maria: I just wanted to ask if it’s possible to record this session so that I can watch it again later?
Steven: I’ll put that to the rest of the class, if anyone is against me recording the lesson, please say so now in the chat box.
B. Semi-formal Meeting: Agenda for a Zoom call
Bill: Let’s kick off with a quick run-down of today’s agenda. I believe Gerry is going to do this for us.
Gerry: Yes, thank you. I can take over from here. The agenda for the meeting is as follows: first off, we’ll hear Sam give us the numbers for last week, then we’ll move onto Beth who’s going to tell us about an exciting new client, and lastly, we’ll have an open chat about the upcoming conference in Glasgow. If you have any questions, please select the ‘raised hand’ button. Is there anything I’ve missed, Carla?
Carla: I have nothing to add to that at the moment, thanks.
Bill: Sorry to interrupt but may I ask a quick question? Are we going to hear from Sam regarding the new cycle-to-work scheme?
Sam: Not today, I’m afraid, as we are still waiting on some government advice, but we should have it by next week.
Bill: Thanks, that’s all.
Gerry: Okay, I’ll hand over to Sam who’ll fill us in on the numbers…
မှတ်ရန်
LEARNING PHRASAL VERBS can be a great way to improve your fluency in English. Fill in is an example of a phrasal verb with more than one meaning, and is often used in business English.
• Fill in something (complete) e.g. You should fill in the form with your details.
• Fill someone in (inform) e.g. The Mayor is going to fill us in on the current situation.
• Fill in for someone (replace) e.g. Bill is going to fill in for Nina on the nightshift as she is unwell.
C. Formal Meeting: Technical issues on a Zoom call
Chair: Thank you for your contribution, Rachel. I particularly enjoyed your thoughts on the new hiring procedure. Moving on to our next item on the agenda: Finance. I’d like to say a special thanks to Mrs. Patel for joining us today. We’re looking forward to learning more about the Gateway Initiative
Mrs Patel: (frozen video)
Chair: I’m sorry I think we missed something there, the video was stuck/frozen for a minute or two. Could you repeat what you said, please?
Mrs Patel: Can you all see and hear me now?
Chair: Yes, the video’s fine now. However, as we seem to be experiencing a poor internet connection today, could I ask everyone turn off their video so that we can hear each other better? That’s great, I’ll hand over to Mrs Patel now.
Mrs Patel: Great, thank you for that, Adrian. I’m going to share my screen with you all, can you all see my screen?
With love,
Dr.Soe Than
March 11, 2022
Comments
Post a Comment